torsdag 11. april 2013

Et stykke ut i det nye året

Jammen har jeg vært dårlig til å oppdatere bloggen skjønner jeg. Vi skriver allerede langt ut i april 2013. Jøss som tiden FLYR!
Det har jo skjedd mye på privat sektor som har tatt mye tid. Rundt juletider var det spesielt hektisk og det ble liten tid til trening en måneds tid.
Nå fokuserer vi på Rally lydighets treningen og Tequila er blitt skikkelig flink. Vi slet en periode med fokuseringen, og spesielt vanskelig var det for henne på nye plasser. Hun trenger litt tid til å snuse rundt og gjøre seg kjent før en treningsøkt, sånn er det bare. Alt går så mye greiere når vi bare tar oss tid til det.
 Min lille prinsesse er veldig opptatt av å ha kontroll på miljøet rundt der hun befinner seg. Det har vel litt med at hun er en smule usikker.
For et par måneder siden startet vi også å trene med Norske Reddningshunder. Grunnen til det var at Tequila trengte å trene på at det var ok at folk befant seg ute i skogen uten at hun trengte å bry seg. Da var figurant trening helt supert.
Vi har virkelig blitt bitt av basillen og syntes det er kjempegøy. Tequila viser seg og være en SUPER sporhund. En hånd dukke fra IKEA fylt med gode godbiter er den største belønning hun kan få og den ligger i enden av sporet. Jeg har min fulle hyre med å henge med når hun tar ut i sporet. Må faktisk holde henne igjen sånn fart har hun.
Vi har trent mye på å få opp lekelysten. Der er hun som de fleste pinscherne...leken kunne vært bedre. Hun daler fort og vi leker i korte økter og skifter leke ofte. Den beste belønning er nok godbiter, selv fremmede er interesante bare de har godbiter.
Her trener vi utgangs stilling

 
 
 
 
Passering med fokus på fører

 
 
Og fellesdekk. Tequila og meg til venstre i bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar