søndag 7. oktober 2012

RALLYLYDIGHETSKURS

I helgen har Tequila og jeg vert på rallylydighetskurs med Sotra Brukshundklubb og innstruktør Christine Litleskare. Det var en lærerik og gøy helg der vi lærte mye.
Tequila og jeg må jobbe KNALLHARDT med kontakten på nye plasser siden hun er så UTROLIG opptatt av å ha kontroll på omgivelsene når vi er på nye plasser. Samtidig er hun alt for ivrig til å snuse i bakken.
Fredag var det teori uten hund. Lørdag stillte vi 6 deltakere klokken 10:00 på formiddagen utstyrt med gode klær ( det regnet store deler av dagen) VARIERENDE mengder gode godbiter, og et utvalg med leker.
Tequila blir fort lei og ufokusert, så for å holde motivasjonen oppe brukte jeg nye godbiter og ny leke for hver gang jeg gikk banen.
På lørdag gikk det heller dårlig;-( Tequila som ellers er så flink og kan så mye viste seg fra sin verste side...hun var mer innteresert i å dra i båndet, snuse i bakken og holde  kontroll på omgivelsene.
Til tross for oppmuntring og gode råd fra innstruktør og de andre deltakerne var jeg temmelig frustrert da vi gikk hjem lørdag ettermiddag.
Morsomt var det da vi skulle briefe banen for første gang.
 
Lørdag møtte vi igjen klokken 10:00 klar til en ny dag med kurs. Regnet gjorde det denne dagen også. Først var det å bygge bane, noe vi ble ganske gode på etterhvert. Deretter var det 10 minutters briefing av banen før vi tok hundene ut av bilen for å trene.
 
Første treningsøkt for oss gikk det dårlig......mildt sagt! Tequila var ufokusert og snuste intenst i bakken, og jeg var kjempefrustert. Jeg visste hun kunne....!
Andre økt lysnet det ENDELIG og fra da var det full kontakt :-)))) Hun var kjempeflink og viste virkelig hva hun kunne.
Klar til start med fin kontakt.
 

Fremdeles fin kontakt
 
 
 
 
 
Dobbel 8
 
 
 
Litt lek må til
 
 
Fin
 kontakt
 
 
Dekk og gå rundt.
 
 
 
 
På vei ned i sitt foran
Gå fint ved fot
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar