tirsdag 4. september 2012

BURTRENING

Tequila har aldri hatt noen fysiske ubehag ved å kjøre bil. Likevel VEGRER hun seg for å gå inn i buret sitt i bilen og løper og gjemmer seg når hun forstår at vi skal ut og kjøre.
I dag tok jeg bilburet inn og vi har trent på å gjøre det P OSITIVT  å gå i buret. Håper det kan hjelpe henne når vi sakal ut og kjøre, og at hun syntes det er HYGGELIG  og gå i buret.
Samtidig fikk vi trent på "frikommando" også.
Jeg bruker kommandoen "buret" når hun skal gå i buret og "versågod" når hun får fri og kan gå ut av buret. Denne øvelsen er praktisk og bruke i andre sammenhenger også f.eks under lydighets eller agilitytrening der buret blir brukt i pauser.

Tok en video av treningen og Tequila var veldig flink. Hun likte dette så godt at hun "maste" på og trene mer utover kvelden. Til slutt måtte jeg ta buret ut fra stuen. Et godt tegn ;-)

1 kommentar:

  1. Så fin Pinscher :) Jeg og har trent inn buret slik, og min DP ELSKER buret sitt! Pinschervalpen min har vi nettopp begynt å trent, og nå liker hun buret sitt bedre og bedre :)

    SvarSlett